Konverents “Säästev tarbimine Pärnu Raeküla koolis 2.-4. klass“

1. juunil algusega kell 10.00 kogunesid kõik 2.-4. klassi õpilased Raeküla Vanakooli keskusesse, et teha kokkuvõtted  terve veerandi jooksul õpitust ja kogetust. Lapsed olid pidulikud ja veidi ärevil, sest nii mõnelgi tuli oma ettekandega kaaslaste ees esineda.

Konverentsi  juhatas sisse  meie projektijuht Marjaliisa Umb.  Ta võttis kokku kõik vahvad tegemised ja õppekäigud, mis me projekti jooksul kogenud  olime, samas, aga tuletas meile meelde, et oleme selle teemaga kogu aeg tegelenud, eks osalemine projektides „Küünlaümbriste jaht“ ja „Vanapaber pole praht“ õpetavad ju ka meile säästvat tarbimist.

Järgnes 2. a klassi omaloominguline „Prügiräpp“. Kuigi see algas veidi häbelikult, said lapsed varsti hoo sisse ja nautisid esinemist täiega. Teiste klasside koduse prügimajanduse uurimusest tegi kokkuvõtte 2.c klassi õpetaja Kaja Lillipuu ja ülevaate 2. klasside toimetamistest tegi 2.b klassi õpetaja Kersti Kirsipuu.

3. klasside ülevaate õpitust tegi õpetaja Pille Nurk. 3.d klassi elektritarbimise uuringust andis ülevaate õpetaja Stella Vilumets.
Siis järgnes kringlisöömine ja komm põses, väike jalasirutuspaus ning mängud õues.
Samal ajal oli saalis pandud üles vahvad dekoratsioonid ning konverentsi teise poole juhatas sisse lõbus ning hariv näidend „Vapper keefir“ õpetaja Ülle Pääslase juhitud draamaringi esituses. Toreda teatrielamuse said nii vaatajad kui ka näitlejad ise. Konverents jätkus laste koostatud uurimustega ja edasi astusid üles 3.c klassi õpetaja Enel Telve  ja õpilane Johanna Kivimäe  ettekandega „Energia ja meie“.

4. klasside teema „Vesi ja reovesi“ esitlused tõid vaatajateni uurimuse läbi viinud õpilased ise.
4.a klassi ettekande „Kuidas 4.a klassi õpilased kodus vett tarbivad“ esitasid Maria Kõrvemaa ja Elisee Kask.
4.b klassi uurimuse „Vesi ja reovesi“  esitasid Kaisa Kannus, Agneta Kullamäe, Luise Viisut ja Laura-Liisa Tõnn.
Seejärel järgnes kõige põnevam hetk – autasustati tublisid konkursside ja viktoriini võitjaid. Kõik lapsed olid tublisti panustanud ja aktiivsemaid ootas diplom ning auhind.


Oli tore, õpetlik ja kogu projekti kokkuvõttev konverents. Loodame,  et selle õppeaasta jooksul on saanud meie õpilased mitmekülgseid teadmisi tarbimise kohta – oleme õppinud tegema valikuid, kuidas tarbida igapäevaselt nii, et ei tekiks liigselt jäätmeid ja ökoloogiline jalajälg oleks võimalikult väike. Oleme teadvustanud omale vajalikkust tegutseda looduse ja elukeskkonna säilimise nimel ning omandanud teadmisi, kuidas seda teha ja kõike seda ühiselt tegutsedes.











Kommentaarid